Український авторинок у першому півріччі впав на 2,3%

13.08.2013 17:00
Мітки: макроекономіка, авторинок

В Україні за перше півріччя 2013 спостерігається падіння продажів іномарок на 2,3% по відношенню до такого ж періоду минулого року. Такі дані наводить відділення стратегічного розвитку "Атлант-М".
За даними компанії, український ринок іномарок в червні залишився на рівні травня. За відсутності додаткового погіршення ситуації у вигляді утилізаційного збору червневий рівень продажів близько 13 тис. машин на місяць - це зразкове дно ринку (з поправкою на сезонну складову).
"Якщо припустити, що, незважаючи на опір ринку, утилізаційний збір буде-таки введено, наприклад, у жовтні 2013 року, то відбудеться наступне: у короткостроковій перспективі (наприклад, у серпні-вересні) можливий стрибок ринку, приблизно аналогічний ситуації березня-квітня перед введенням спецмита. Стрибок може виявитися сильніше, так як збір зачіпає всі обсяги і типи двигуна, а також практично всі типи транспортних засобів (спецмита були спрямовані проти легкових автомобілів з бензиновими двигунами певних обсягів). Потім відбудеться довготривалий спад ринку і його зниження не тільки в 2013 році, але і в 2014 році ", - заявив директор відділення стратегічного розвитку" Атлант-М "Олексій Терещенко.
"Хоча, в іншому випадку, можна було б очікувати і зростання, оскільки ситуація в економіці перестала погіршуватися, а відкладений попит на автомобілі досить високий"
Перші чотири позиції в рейтингу в порівнянні з першим півріччям минулого року залишилися колишніми: Hyundai, Volkswagen, Kia, Toyota. А ось Geely перемістилася на 5-е місце з минулорічного 10-го.
За підсумками півріччя приблизно половина учасників ринку спрацювала в мінус. Найбільше падіння продажів показали Chevrolet (-41%), Daewoo (-33%), Skoda (-25%) і Renault (-18%). Лідером приросту продажів стала Mazda (+66%), що займає 18-й рядок рейтингу. У ТОП-10 приріст продемонстрували три марки: Geely (+56%), Nissan (+7%) і Ford (+1%).
Сегмент преміальних автомобілів виріс на 7% в порівнянні з I півріччям 2012 року. Лідерську позицію за обсягом продажів (1415 автомобілів) і за приростом (+24%) утримує Mercedes. Більше за всіх у ТОП-5 преміальних марок втратив Lexus (-14%).

Джерело: Дело