АвтоКрАЗ: Без російського ринку завод не зупиниться

16.08.2013 09:30
Мітки: новини компаній, АвтоКрАЗ

Генеральний директор ТОВ Торговий дім "РусКрАЗ" Віктор Сорвіно в інтерв'ю кореспонденту ЛІГАБізнесІнформ розповів скільки машин накопичилося на підходах до російсько-українському кордоні, чому росіяни вважають АвтоКрАЗ "ризиковим підприємством" і що стоїть за торговельною війною.
- Ви потрапили до переліку ризикових імпортерів за версією російської митниці. Ви отримували будь-які офіційні повідомлення про це?
- У перелік "ризикових імпортерів" з 14 серпня 2013 потрапили всі українські товаровиробники, що поставляють свою продукцію в РФ.
- Заблоковано чи зараз поставки техніки?
- До ранку 14 серпня на митниці "зависло" чотири шасі, до цих пір їх доля не зрозуміла. Решта відвантаження припинені (на п'ятницю планували відправити десяток автомобілів). На російській митниці за них вже сплачено утилізаційний збір і ПДВ.
- Коли у вас виникли ускладнення з проходженням митного контролю на кордоні з Росією? Чим пояснюють затримку?
- Проблеми з проходженням кордону для українських товарів виникають періодично (додатковий огляд, затримки в оформленні документів тощо). Найбільш гостро це проявляється в період "загострення" зовнішньополітичних розбіжностей.
Зараз російська митниця нічого не обіцяє і не коментує, чекаємо до вечора 15 серпня.
- Скільки автомобілів КрАЗ поставляє на російський ринок?
- Портфель замовлень на серпень перевищує 25 автомобілів, на вересень ця кількість може бути збільшено до 35-45 (за умови підписання напрацьованих контрактів). До кінця року на територію РФ може бути поставлено від 350 до 500 автомобілів екологічного класу Євро-4.
- Коли по-вашими прогнозами конфлікт може бути вирішений?
- Поки чекаємо інформації від митної служби РФ.
- У яку суму ви оцінюєте втрати компанії через такі дії російської влади?
- Середня імпортна ціна одного автомобіля КрАЗ 2,2 - 2,3 млн. рублів (530 тис-550 тис грн).
- Як позначиться на роботі підприємства припинення експорту в Росію на тривалий термін?
- Російський ринок є основним для КрАЗ. Підприємству буде складно без російських поставок утримувати рентабельне виробництво автотехніки. Але, як показав досвід останніх років, незважаючи на введення утилізаційного збору в РФ, посилення митного законодавства, поява нових техрегламентів - завод КрАЗ в змозі нормально працювати і за рахунок інших зовнішніх ринків, не залежно від ситуації в РФ і Митному союзі.
Біда в тому, що на сьогоднішній день для більшості російських компаній працюють в складних кліматичних і дорожніх умовах, альтернативи КрАЗу так і не знайшлося. Ні лобіюється усіма силами держави КАМАЗ, ні "періодично дружній" МАЗ нічого аналогічного запропонувати так і не змогли. Від таких заходів в першу чергу постраждають російські нафтовики, дорожники, лісівники.
- Ваша версія, чому Росія пішла на радикальні заходи по відношенню до українських виробників?
- Дії російського уряду по відношенню до українських виробників абсолютно передбачувані. Так само як і по відношенню до інших невеликим державам, що межує з великою "імперією". У РФ свої стратегічні інтереси, своя геополітика. Відносини України з Росією завжди шикувалися однаково: сьогодні, в часи Богдана Хмельницького та Івана Мазепи або УНР і "Радянської України".
Росія досить успішно і правильно вирішує свої стратегічні завдання, в тому числі і за рахунок прилеглих держав, вміло використовує факт відсутності "державних" інтересів їхніх власних політичних еліт.
ДовідкаУ 2012 році "АвтоКрАЗ" випустив 901 вантажний автомобіль. З них 66% становили поставки в країни СНД, 11% - по Україні, 23% - інші країни світу. 548 автомобілів були продані в Росію. Більше половини відвантажених російському споживачеві автомобілів становлять шасі, чверть - тягачі, решта - лісовозна техніка та бортові автомобілі. У 2013 році компанія планувала випустити 2 400 автомобілів. У липні 2013 року виробили 89 вантажних автомобілів. За сім місяців 2013 компанія випустила 411 автомобілів - на 24% менше, ніж за такий же період 2012 року.

Джерело: ЛIГАБiзнесIнформ